Cum se obtine finantarea?
Pasii pe care trebuie parcursi pentru accesarea finantarilor nerambursabile sunt urmatorii:
1. Definirea proiectului si a obiectivelor acestuia (investitia pentru care se solicita finantare),
2. Contactarea firmei de consultanta pentru informare cu privire la:
• sursele de finantare existente
• conditiile de eligibilitate specificate in ghidul solicitantului
• lista documentatiilor tehnice si documentelor care stau la baza finantarii nerambursabile
3. Semnarea contractului de servicii de consultanta pentru:
• elaborarea cererii de finantare si a documentelor care se anexeaza la cererea de finantare, in conformitate cu ghidul solicitantului aferent masurii identificate (activitate consultanta);
• intocmirea dosarului cererii de finantare, pe baza documentelor puse la dispozitie de beneficiar;
• intocmirea draftului raspunsurilor la solicitarile de clarificari emise de autoritatea de management;
• managementul executiei investitiei, respectiv elaborarea draft-urilor pentru urmatoarele documente:
• rapoarte de progres
• documente aferente implementarii (e.g. notificari/acte aditionale la contractul de finantare)
• dosare de achizitii
• o cereri de plata si cereri de rambursare a cheltuielilor.
4. Depunerea cererii de finantare,
5. Evaluarea cererii de finantare de catre Autoritatea de Management:
• verificarea conformitatii administrative si a eligiblitatii proiectului
• evaluarea tehnica, financiara si economica a proiectului
6. Semnarea contractului de finantare (in cazul eligibilitatii proiectului);
7. Implementarea proiectului (atingerea obiectivului specific stabilit).